Cant begin chunk inside data chunk 3ds max
Перейти к содержимому

Cant begin chunk inside data chunk 3ds max

  • автор:

whoa there, pardner!

Your request has been blocked due to a network policy.

Try logging in or creating an account here to get back to browsing.

If you’re running a script or application, please register or sign in with your developer credentials here. Additionally make sure your User-Agent is not empty and is something unique and descriptive and try again. if you’re supplying an alternate User-Agent string, try changing back to default as that can sometimes result in a block.

You can read Reddit’s Terms of Service here.

if you think that we’ve incorrectly blocked you or you would like to discuss easier ways to get the data you want, please file a ticket here.

when contacting us, please include your ip address which is: 95.214.216.211 and reddit account

3DMax отказывается сохранять файл

По частям сохраняет, т.е. если разделить весь файл по списку на три части — норм.

Удалил все лишнее из сцены (не необходмое) — сохранился.

Выделить проблемную модель не удалось.

Что за фигня такая?

На сайте c 01.12.2010
Сообщений: 321
Хм, это что-то с блоками. Но вот что.. Где то в них ошибка
На сайте c 11.03.2013
Сообщений: 1335
Краснодар

Скачал утилиту для проверки оперативы.

Сохраняю архив с утилитой на диск.

И тут мне винда и говорит: «А у тебя на диске Д места нету!»

Я смотрю: да, 488 из 488 забито.

Вся проблема была в этом.

Чуть волосы на заднице не поседели.

На сайте c 12.12.2014
Сообщений: 10
Rostov-on-Don
Спасибо!Очень помогло
На сайте c 16.04.2008
Сообщений: 3550
Сочи

Сейчас каждый читающий тему, на всякий случай, проверил сколько есть свободного места на жёстком диске)

На сайте c 16.02.2009
Сообщений: 114
SPb

Ох, блин, весь день на эту херню убил 🙁

На сайте c 23.02.2011
Сообщений: 89
Россия, г. Москва

только вот беда.. память-то очистил, а сохранить все еще не дает, это сообщение после закрытия снова вылезает((

На сайте c 09.09.2007
Сообщений: 630
Красноярск
Цитата Action-sen:

только вот беда.. память-то очистил, а сохранить все еще не дает, это сообщение после закрытия снова вылезает((

Так тут не память чистить надо.А, место на жестком диске .Или жесткий уже отживает свое ..Такое было у меня место на диске есть,а сохранять не может (сохраняет в битые кластеры и не может сохранить) Если у вас ssd то не знаю..

3d max не сохраняет файл

помогите пожалуйста.макс 2009 не хочет сохранять.пишет следующее The scene has been modified.Do you want to save your changes?

На сайте c 16.09.2007
Сообщений: 26
отвечаю «да» и ничего не происходит
На сайте c 17.10.2006
Сообщений: 11377
Казань

lu-lu
бывает глючит. Причём это обычно также означает, что сцену он уже убил. Поэтому закрывайте макс, перезапускайте и в сразу папку autobackub за тем что сохранилось

На сайте c 16.09.2007
Сообщений: 26

отвечает муж:»переносил файлы с одного винчестера на другой, переустановил винды — забыл убрать галки безопасность. установил доступ всем — никаких проблем. вопрос решен. спасибо за помощь»

На сайте c 16.04.2008
Сообщений: 3550
Сочи

Теперь пишу по своей теме!

У меня макс 9, врей 1.5 + winXP x32. Про-га перестала сохранять сцену! Никаких сообщений, но перед открытием файла (в окошке предпросмотра) просто чёрный экран. При открытии выдаёт стандартную ошибку.

Пробовал перегонять всю сцену в mesh — poly, — не помогает. Пересохранял на другие файлы — тоже ничего. Все объекты в сцене, мои собственные, плюс пара от evermotion. Размер фала не превышает 50mb. Раньше такого никогда не было.

Что делать? Время уходить с работы, а закрыть про-гу не могу. Думаю merge поможет, но это бред, тем более, что летит вся таблица материалов.

Overview

Plug-in developers need to be aware of the way 3ds max saves and loads a plug-in’s data from disk. In certain cases, the plug-in’s data will be saved automatically without the plug-in developer having to provide any special code. In other cases, the plug-in must save and load the data it maintains for its operation.

The following two cases are examples of 3ds max automatically saving plug-in data.

1 3ds max takes care of loading and saving any references the plug-in has when it is saved to disk. The plug-in does not need to explicitly save its references, nor does it need to load its references. After a scene is loaded, the references will automatically be restored. See the Advanced Topics section on References for more details on the loading and saving of references.

2 If a plug-in’s parameters are all handled by parameter blocks, the plug-in does not need to save its parameters because the parameter block is responsible for loading and saving to disk.

If the plug-in maintains any other type of data it needs for its operation, it must specifically save this data to disk.

There are two methods of the ReferenceMaker class which are called by the system when the plug-in’s data needs to be loaded or saved. These methods are named Load() and Save() . The plug-in implements these methods to load or save any special data it has.

The process works as follows: When a 3ds max file is saved, each plug-in object is asked to save its data. It is provided with an interface which has methods to write data. This data can be partitioned into chunks. A chunk is simply a container used to organize the data in the file. When an object needs to be saved, 3ds max creates a chunk for the object. Inside that chunk, another chunk is created to contain reference information which the system writes. The plug-in’s Save() method is then called. When the plug-in begins execution in its Save() procedure, the file pointer is positioned inside the plug-in’s chunk but after the first chunk containing the reference data. The plug in can then create its own chunks. Each chunk may contain sub-chunks or data, but not both. In other words, any single chunk may contain either data only, or other sub-chunks only. If you want to put both data and chunks inside another chunk, the data needs to be bracketed inside a chunk itself. To save data, a Write() method is used that simply writes a block of bytes to the output stream. See the sample program below for an example using chunks and data to save information.

Loading a 3ds max file is similar. The plug-in is asked to load its data and is given an interface pointer which allows it to read chunks. When a plug-in DLL is asked to create a new instance of its class (using the Create() method of the plug-ins class descriptor), a parameter is passed to indicate whether the new instance is being created with the intention of loading an object from a disk file. In this way, if the parameter is TRUE, the object doesn’t have to perform any initialization because it is guaranteed that it will be asked to read data from a file. The parameter referred to here is the loading flag passed into ClassDesc::Create(BOOL loading) .

Sample Code

The following code demonstrates how both Save() and Load() may be implemented for a plug-in with two pieces of data it needs to save and restore.

This sample writes an array of 10 floating point values and a single DWORD containing flags. The process of saving is very simple. The output file is already open and ready to be written to. A pointer to the ISave class has been passed in with which the plug-in can call methods to save data. The plug-in begins by creating a chunk using the BeginChunk() method and passing an ID it has defined. This ID can be any USHORT , as only the plug-in’s loading and saving procedures will ever use it. It then writes the data using the Write() method. It then closes the chunk using EndChunk() . It begins a new chunk and writes the flag data. After ending this chunk it returns IO_OK to indicate a successful save.

The data is saved in chunks like this so that it may be loaded in a manner which is not order dependent. One could write the flags first and the array second and it would still be read correctly.

#define SAMPLE_DATA_CHUNK 1000

#define SAMPLE_FLAGS_CHUNK 1010

IOResult Sample::Save(ISave* isave)

isave->Write(myArray, sizeof(float) * 10, &nb);

The following code demonstrates the loading process. Again, in preparation for this call the system has opened the file and positioned the file pointer at the plug-in’s objects chunk. The code loops, opening chunks and reading the data until OpenChunk() no longer returns IO_OK . This indicates there are no more chunk at this level and the process is done.

Inside the loop, the code switches on the chunk ID. For each ID it recognizes it reads the data using Read() . The chunk is then closed using CloseChunk() . If Read() did not return IO_OK an error occurred and this error code is returned. Otherwise, the loop begins again.

If the loading was successful, IO_OK is returned to indicate so.

IOResult Sample::Load(ILoad* iload)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *