- Chaos Corona Forum
- Chaos Corona for 3ds Max
- [Max] Bug Reporting
- [Max] Resolved Bugs
- Select object missing in «Required asset file(s) could not be located:»
Pages: [1]
Author Topic: Select object missing in «Required asset file(s) could not be located:» (Read 2524 times)
Pages: [1]
- Chaos Corona Forum
- Chaos Corona for 3ds Max
- [Max] Bug Reporting
- [Max] Resolved Bugs
- Select object missing in «Required asset file(s) could not be located:»
Corona DR Error: не загружаются текстуры. Кириллицы нет.
Проблема: Corona DR просчитывает сцену без текстур. Ругается, что не может их загрузить:
«Error>>Required asset file(s) could not be located»
В путях к текстурам кириллицы нет.
Пути в Asset Manager прописаны локальные, вида: C:\local_folder\texture.jpg
Пробовал на рендер-нодах разместить копию директории проекта, расположенную точно по тому же локальному пути. Не помогло.
Раньше с Vray это срабатывало. С Corona DR сейчас не работает.
На форумах именно такой проблемы не нашёл.
На сайте c 10.12.2009
Сообщений: 5684
Kalevan
Но ведь. для сетевого рендера нужны сетевые пути. расшаренная папка.
Репутация: 0
На сайте c 20.11.2016
Сообщений: 6
Цитата Revered:
Но ведь. для сетевого рендера нужны сетевые пути. расшаренная папка.
Да, просто оч. хочется сделать всё так, чтобы:
— не приходилось править пути ассетов каждый раз при адаптации проекта под сетевой рендеринг. Поставил Enable в настройках DR и вперёд.
— можно было не переживать за доступность файлов текстур во время рендера с Bitmap Paging enabled, и быть уверенным, что копия полного набора ассетов всегда в 100% объёме имеется на каждой рендер-ноде.
Странно что она не подхватывает копию файлов по тому же локальному пути, на рендер-ноде. Вот и думаю, может это или баг, или я что-то не так делаю
MAUI — Android — How to read asset files?
I am developing a MAUI project with VS2022. My issue comes with this snipped where I try to read two files from disk and use them as parameters for another function.
CopyFileToAppDataDirectory("vocab.json"); CopyFileToAppDataDirectory("merges.json"); var tokenizer = new Tokenizer(new Bpe(GetAssetFilePath("vocab.json"), GetAssetFilePath("merges.txt")));
Both files are part of the project, I copied them in a folder called Assets inside the Android folder. The function Bpe throws an exception indicating that the file does not exist in the location. System.IO.FileNotFoundException: ‘Could not find file ‘/data/user/0/com.companyname.familytunesv3/files/vocab.json’.’ Both files have the build action set to «EmbeddedResource» and «Copy Always» the code of the auxiliary functions
public async Task CopyFileToAppDataDirectory(string filename) < // Open the source file using Stream inputStream = await FileSystem.Current.OpenAppPackageFileAsync(filename); // Create an output filename string pathfile = FileSystem.Current.AppDataDirectory + "/files/"; string targetFile = Path.Combine(pathfile, filename); // Copy the file to the AppDataDirectory using FileStream outputStream = File.Create(targetFile); await inputStream.CopyToAsync(outputStream); >string GetAssetFilePath(string assetFileName)
ERROR: Failed to fetch ‘/Assets/Damage/Cracks01.rrpms’: Asset file is missing.
Hello, I do have the same problem. I have tried to update the RoadRunner to the latest version and also to replace the latest Assets folder, but the export have the FBX created only weight 12KB and do not work on UE4, please explain us what we can do to solve this problem.
Answers (1)
Chuxuan Li on 24 Feb 2022
Direct link to this answer
Cancel Copy to Clipboard
Direct link to this answer
Cancel Copy to Clipboard
I encountered the same issue, mailed the Mathworks chinese support team for help and got the answer within a day. Here is the solution that works for me:
Check the file OpenDriveAssetData.xml under the folder project , there should be records similar to:
The suffix name .rrpms is false — it should be caused by the old version of the template file not being updated.
Replace the suffix name with the correct one which can be seen in the asset folder. In my case (version R2021b), .rrmeta .