Show ribbon 3ds max
Одним из нововведений 3ds Max 2011 является усовершенствованая лента инструментов (ribbon). Лента инструментов Graphite пришла из версии 2010, но на этот раз разработчики решили добавить больше гибкости в набор инструментов и модификацию ее настроек.
Появилась возможность добавлять свои собственные вкладки на ленту. Вкладки позволяют сгруппировать в них наиболее часто используемые вами инструменты. Но что еще лучше, ленты моделирования больше не ограничена одними только операциями моделирования. В новой версии ленты можно хранить команды практически любого типа. Например, на нее можно поместить команды для управления вьюпортом.
Давайте рассмотрим эту возможность поближе. Щелкните правой кнопкой мыши справа от вкладок на пустом месте ленты, затем Ribbon Configuration -> Customize Ribbon (Конфигурация ленты -> Настроить ленту):
В средней колонке (Existing UI (Существующий интерфейс)) перечислены команды, уже имеющиеся в ленте, это содержимое ленты на данный момент:
В нижней-левой колонке (Ribbon Controls (Управление лентой)) перечислены пункты, которые можно добавить в ленту в качестве кнопок или вкладок, содержащих кнопки. Чтобы добавить новую вкладку, просто перетащите пункт Tab (Вкладка) в нужное место в средней колонке. Эта вкладка пока называется как «New Tab» (Новая вкладка), и другое название ей можно дать в правой (третьей) колонке в строке Title (Заголовок). Каждая вкладка может в свою очередь содержать в себе по несколько панелей (panels). Очередную панель можно добавить во вкладку так же, перетаскиванием пункта Panel из левой колонки в нужный пункт вкладки в средней колонке.Новую панель можно переименовать так же, как и вкладку – в строке Title (Заголовок) справа. Теперь давайте добавим в панели свои любимые инструменты. Инструменты и команды перечислены в левой-верхней колонке. Они объединены в категории (Category) по принципу своего назначения, а категории в свою очередь сгруппированы в группы (Group). Интересующий нас инструмент или команду из этого списка можно перетащить в среднюю колонку прямо на пункт нужной панели. Если нужно, чтобы название инструмента отображалось в панели линейки, надо зажечь галочку Show Text (Показать текст). Так на панели можно добавлять любое количество инструментов. Их можно визуально разделять между собой также и разделителями, поместив пункт Separator (Разделитель) из левой-нижней колонки между нужной парой инструментов в средней колонке.
Расположение вкладки относительно других вкладок на ленте в любой момент можно изменить, не находясь в панели управления лентой, переместив вкладку в нужное место (наподобие вкладок вашего интернет-браузера). При желании ленту можно расположить и вертикально, снизу вверх. Для этого нужно перейти в меню Ribbon Configuration (Конфигурация ленты) и выбрать Switch to Vertical Ribbon (Переключиться на вертикальную ленту). Вернуть ленту обратно в горизонтальное положение можно, щелкнув правой кнопкой мыши на пустой нижней-правой области ленты и выбрав Ribbon Configuration (Конфигурация ленты) -> Switch to Horizontal Ribbon (Переключиться на горизонтальную ленту).
При наведении курсора мышки на какую-либо команду в ленте, можно увидеть появляющуюся подсказку с описанием этой команды. Иногда это мешает, к тому же время показа этой подсказки порой не позволяет ее полностью прочитать. Отключить такие подсказки можно, перейдя в уже знакомый пункт меню Ribbon Configuration (Конфигурация ленты) и выключив там галочку Enable Tooltips (Включить Подсказки). И наконец, если вы хотите вернуть ленту в ее прежнее состояние, бывшее при первом запуске программы, выберите в пункте Ribbon Configuration (Конфигурация ленты) команду Reset Ribbon to Default (Сбросить ленту на «по-умолчанию»).
Также вам может быть интересно:
- Настройка стиля интерфейса 3ds max
- Новый виджет инструментов в 3ds Max
- Как открыть многостраничный pdf в CorelDraw
Activating the Modeling ribbon tools – Тренинги «3ds Max»
— [Narrator] The ribbon is an interface element that hosts a collection of tools primarily for modeling. In the case of this editable poly object from the previous movie, we can use the ribbon to extrude polygons to create a branching structure for the propeller struts of our toy drone. Many of the tools on the modeling ribbon are also found in the Modify panel of an editable polyobject, but some are not and are only accessible from the ribbon. In a previous movie, I hid the ribbon, so let’s re-enable it from its button on the main toolbar show ribbon. And we can also show the full ribbon by clicking on the button to expand it. And when I select an editable poly object, I can access the tools on the modeling tab of the ribbon. However, it will depend upon what level of the modifier stack I’m currently in. The modeling ribbon is actually built on top of the modifier stack. We need to actually be in the modifier stack for this modeling ribbon to actually work. And we can access the modifier stack by clicking on modify mode over here, and now the command panel displays the Modify panel. We can see here that we have two modifiers, symmetry y and symmetry x. And currently symmetry y is selected. And we can see that up here, we used to have a button labeled modify mode, but now the currently selected modifier is displayed over here. We need to be at the level of an editable poly primitive or at the level of an Edit Poly Modifier, in order for any of these tools appear to work, and there’s one more major gotcha with this, which is if I simply go into a sub object mode, then 3DS max will dump and Edit Poly Modifier above the current level of the stack. So to demonstrate, if I for example go over to polygons face mode and click on that, now I get all my tools, but I’m not actually editing below the symmetry, which is what I want to do. I want to be able to perform a modeling operation and have that ripple through the other three quadrants of the chassis, according to the symmetry modifiers I previously applied. So just innocently clicking on a sub Object Mode creates a problem for me, the Edit Poly Modifier at the top of the stack is of course above any symmetry. So I’m not able to manipulate and make changes and preserve my symmetry any longer. Okay, so we don’t want that Edit Poly at the top of the stack, let’s delete that. Just select it in the Modify panel proper, and remove it from the stack. What we need to do is select the Editable Poly at the bottom of the stack so that our changes will be symmetrical. And of course, we could do that by just clicking here, and once we do that now the tools are restored. There’s another way to do it, which is from the ribbon itself. So if we’re in modify mode, which means that the Modify panel is displayed or activated, then we can use the buttons here to move up and down the stack. We have next modifier to go up the stack, and we have previous modifier to go down the stack. So I can click that a couple of times until I’m down at the bottom of the stack at the Editable Poly, if I want, I can display the end result by clicking show end result here or not, but however you do it you need to be at the level of the Editable Poly otherwise, you’re going to be spuriously adding an Edit Poly Modifier at the top of the stack. And once you’re at the bottom of the stack the way you need to be, then you can go into the appropriate sub object mode and start making your changes. And if you want you can display the end result or not. If I display it as you see here, I’m getting an overlay of a before and after picture, and that’s not really helpful to me so I’m not going to activate show end results, so I’m going to leave that off. Okay, so that’s a little bit complex. You need to be able to wrangle this correctly in order to use the ribbon because if it’s kind of strange relationship to the Modify panel.
Закрепляйте полученные в процессе обучения знания с помощью файлов упражнений
Загрузите файлы, используемые преподавателем для ведения курса. Следуйте им и обучайтесь, просматривая, слушая и выполняя упражнения.
Загрузите файлы упражнений для этого курса. Получите бесплатную пробную подписку прямо сейчас.
Загрузите курсы и проходите обучение, где бы вы ни находились
Просматривайте курсы на мобильном устройстве без подключения к Интернету. Загружайте курсы, используя приложение LinkedIn Learning для iOS или Android.
Просматривайте этот курс в любое время и в любом месте. Получите бесплатную пробную подписку прямо сейчас.
* Цена может отличаться в зависимости от сведений профиля и страны плательщика, указанных при входе или регистрации
Ознакомьтесь с темами, касающимися бизнеса
- Business Analysis and Strategy
- Business Software and Tools
- Career Development
- Customer Service
- Diversity, Equity, and Inclusion (DEI)
- Finance and Accounting
- Human Resources
- Leadership and Management
- Marketing
- Professional Development
- Project Management
- Sales
- Small Business and Entrepreneurship
- Training and Education
Ознакомьтесь с темами, касающимися творчества
- AEC
- Animation and Illustration
- Audio and Music
- Graphic Design
- Motion Graphics and VFX
- Photography
- Product and Manufacturing
- User Experience
- Video
- Visualization and Real-Time
- Web Design
Ознакомьтесь с темами, касающимися технологий
- Artificial Intelligence (AI)
- Cloud Computing
- Data Science
- Database Management
- DevOps
- Hardware
- IT Help Desk
- Mobile Development
- Network and System Administration
- Security
- Software Development
- Web Development
- LinkedIn © 2024 г.
- О компании
- Специальные возможности
- Пользовательское соглашение
- Политика конфиденциальности
- Политика использования файлов cookie
- Политика защиты авторских прав
- Политика торговой марки
- Настройки гостя
- Правила сообщества
- العربية (арабский)
- Čeština (чешский)
- Dansk (датский)
- Deutsch (немецкий)
- English (английский)
- Español (испанский)
- Français (французский)
- हिंदी (хинди)
- Bahasa Indonesia (индонезийский)
- Italiano (итальянский)
- 日本語 (японский)
- 한국어 (корейский)
- Bahasa Malaysia (малайский)
- Nederlands (нидерландский)
- Norsk (норвежский)
- Polski (польский)
- Português (португальский)
- Română (румынский)
- Русский (Russian)
- Svenska (шведский)
- ภาษาไทย (тайский)
- Tagalog (тагальский)
- Türkçe (турецкий)
- Українська (украинский)
- 简体中文 (китайский (упрощенный))
- 正體中文 (китайский (традиционный))
whoa there, pardner!
Your request has been blocked due to a network policy.
Try logging in or creating an account here to get back to browsing.
If you’re running a script or application, please register or sign in with your developer credentials here. Additionally make sure your User-Agent is not empty and is something unique and descriptive and try again. if you’re supplying an alternate User-Agent string, try changing back to default as that can sometimes result in a block.
You can read Reddit’s Terms of Service here.
if you think that we’ve incorrectly blocked you or you would like to discuss easier ways to get the data you want, please file a ticket here.
when contacting us, please include your ip address which is: 95.214.216.211 and reddit account
i’ve lost my ribbon.
i can’t believe i’m saying this, but i disabled the ribbon in max 2010 a while back. don’t remember how i did it. and was quite happy for a while.
but now i need a feature that’s on the ribbon that i can’t find anywhere else (de-triangulate a mesh).
anyone know how to do it without the ribbon, or where to re-activate the ribbon?
Replies
Go to Customize > Customize UI > Toolbars Tab > change the category to, Modeling Graphite Tools > drag «Graphite Modeling Tools. out into the main button toolbar and click it.
almighty_gir ngon master
i love you vig.
Protip: If you turn it off and save a blank scene to your 3dsmax scenes folder as «maxstart.max», it will load that way every time.
I personally like my viewport customized to one giant view with a 6ft mesuring stick at the center of the grid. Very handy to have it start up that way every time. It might remember is off the next time you start max, if you disable the ribbon before closing the scene the last time, since I forget to shut it down its best if its saved into the maxstart.max file that way, at least for me.
almighty_gir ngon master
lol @ measuring stick. love it.
thanks for the tip
Decordova360 polycounter lvl 9
Previous instruction did not help, Then I tried this
In the viewport type «x» to open the search all command box > type «Show Modeling Tab Ribbon» > finally click that command option and the modeling ribbon will then appear. You can then place the ribbon wherever you would like or back to the default location.
To be fair, previous instruction was from seven years ago, lol.
Ha, yea a lot has changed since 2010.
The search widget was added 4-5 years ago depending on what version you are on that may not be helpful, there where two versions of max that technically had the search feature in the app but it was disabled because of grumps that didn’t like having x bound to search and wanted it back to «hide gizmo» by default. Eventually they lost out, because enough people complained about «losing» search, when it wasn’t lost, they just had to rebind it. Why they didn’t just pick a new hotkey is a mystery.
In 2017 the UI has been converted over to run on QT so it’s much more flexible and easier to customize.
They no longer call it «Graphite modeling tools» which was a mouthful, now they just call it «ribbon». The steps are the same but now you go to:
Customize > Customize UI > Toolbars Tab > change the category to, Ribbon > drag «Show Ribbon»... out into the main toolbar and click it.
Other solutions:
You can right click a blank space in the toolbar and check on ribbon, that was available in 2011+ versions also.
They’ve exposed a lot of the ribbon modeling tools to the customize UI so you don’t need the ribbon, you can drag out specific commands or bind them to keys if you want just one or two features without having to deal with the entire ribbon. That wasn’t available in 2010 but thankfully it was added in 2012.