Freeze transform в maya
Перейти к содержимому

Freeze transform в maya

  • автор:

Freeze transform в maya

Reset transformations sets the transformations on the selected objects back to zero. This undoes any transformations since the object was created or the last “freeze”.

Freeze transformations makes the current transformations on the selected objects be the objects’ zero position.

Tip Perform a freeze transform before executing operations such as stitch, align, attach, sculpt, wire, and wrinkle; or delete history before doing freeze.

Modify > Reset Transformations , Freeze Transformations >

Use the options to control which types of transformations ( translate / move , rotate , scale , joint orientation ) are reset or frozen.

Note Freeze Transformations does not affect the translation transforms of joints because their translation transforms are required to define the lengths of their bones.

The normals on polygonal objects will be frozen.

Note You only need to turn on Normals if you are applying Modify > Freeze Transformation to an object that has been sheared, skewed or non-proportionally scaled. Turning on Normals will bake the normals so they will not update if you make subsequent tweaks to the object’s shape.

Normals will not be frozen on a polygonal object that has been negatively scaled.

Only for non-rigid deformations

The normals on polygonal objects will be frozen only if it’s a non-rigid transformation matrix (that is, a transformation that does not contain shear, skew or non-proportional scaling).

This option is only available when Normals is on.

whoa there, pardner!

Your request has been blocked due to a network policy.

Try logging in or creating an account here to get back to browsing.

If you’re running a script or application, please register or sign in with your developer credentials here. Additionally make sure your User-Agent is not empty and is something unique and descriptive and try again. if you’re supplying an alternate User-Agent string, try changing back to default as that can sometimes result in a block.

You can read Reddit’s Terms of Service here.

if you think that we’ve incorrectly blocked you or you would like to discuss easier ways to get the data you want, please file a ticket here.

when contacting us, please include your ip address which is: 95.214.216.211 and reddit account

Modify > Freeze Transformations

Adjusts the current transformations on the selected object(s) to be at the object(s)’ zero position.

Tip Perform a freeze transform before executing operations such as stitch, align, attach, sculpt, wire, and wrinkle; or delete history before doing a freeze.

Use the options to control which types of transformations ( Translate , Rotate , Scale , or Joint orient ) are frozen.

Note Freeze Transformations does not affect the translation transforms of joints because their translation transforms are required to define the lengths of their bones.

Lock normals

Select from the following options:

When performing a freeze transform, the normals on your polygonal object are not locked.

When performing a freeze transform, the normals on your polygonal object are locked. If Lock normals is set to Always , normals are baked and will not update if you make subsequent tweaks to the object’s shape.

Non-rigid Transformations Only

When performing a freeze transform, the normals on your polygonal objects are locked if it’s a non-rigid transformation matrix (that is, a transformation that does not contain shear, skew or non-proportional scaling).

Preserve normals

When enabled, this option ensures that all transforms are oriented in the proper direction and not flipped, even on negatively scaled objects. This option is enabled by default.

Note This option only works with polygonal objects.

Related topics

Except where otherwise noted, this work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License

Опции Reset и Freeze

Я хочу немного рассказать о Reset и Freeze, это два очень удобных инструмента, которые вы будете часто использовать в Maya. Первый является сбросом преобразований и в основном он возвращает все преобразования к нулю, или к нейтральному состоянию. Здесь у меня автомобиль, и мы видим, что сейчас все мои Translate и Rotate находятся в нуле, и все мои масштабы в единице. Таким образом, это — состояние по умолчанию для этого автомобиля.

Если я хочу, я могу нажать клавишу перемещения и переместить мой автомобиль, и вы видите, как числа в Translate изменяются. Я могу повернуть его или масштабировать, как хочу. Итак, у меня есть различные числа, и они показывают, где в данный момент находится автомобиль, относительно начальных координат. Скажем, я хочу вернуть этот автомобиль к исходному состоянию. Я могу, конечно, просто отменить все через Edit, но если бы я сделал что-то еще помимо этого автомобиля, у меня отменились все мои действия до этого момента. И меня это, конечно, не устраивает.

Поэтому попробуем просто сбросить преобразования. Я выбираю свой объект и захожу в Modify, у меня есть две опции здесь. Первая называется Reset transformations, и она возвращает все к исходному значению. Это действительно важно, т.к. эти нулевые значения представляют своего рода нейтральное состояние ваших объектов, к которым можно всегда возвращаться, и они могут быть очень полезными, например, в анимации персонажей, где нам необходимо, чтобы персонаж имел значение по умолчанию, то есть нейтральную позу.

У нас есть и другая опция, Freeze transformation, и она тоже может быть полезной. Я нажму «Ctrl+d», скопирую мой автомобиль и перемещу его. У меня появилась копия, Car2, я перемещу ее, и затем я ее немного увеличу. Таким образом, у меня есть маленький автомобиль-носитель и большой автомобиль. Я повторю копирование, но на этот раз уменьшу масштаб копии.

Итак, у меня теперь есть маленький автомобиль, средний автомобиль и большой автомобиль. Этот большой автомобиль все еще имеет значения, «унаследованные» от среднего. Но если я захочу, я могу сделать эту позицию нейтральным состоянием по умолчанию для большого автомобиля. Итак, для этого я нажму Freeze transformations, он обнуляет все, сбрасывает значения Rotate и Translate на ноль и сбрасывает Scale на единицу. И теперь это положение по умолчанию для большого автомобиля. И мы можем сделать то же для автомобиля меньшего размера.

Мы снова нажимаем Freeze transformation, и снова все наши значения сбросились. Так, если бы мне нужно было как-то изменить мой автомобиль, я сделал бы некоторые манипуляции к нему, а затем мог бы вернуться к сбросу, и это вернуло бы его в наше исходное состояние. Итак, эти две операции являются дополняющими друг для друга. Reset берет объект и как бы отматывает его к значению по умолчанию, а Freeze создает новое нейтральное состояние по умолчанию.

Когда Вы работаете с объектами в Maya, эти два инструмента могут быть очень удобными.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *